TÁMOP 3.1.7
Jó gyakorlatok bemutatása
- November 8-án iskolánk, az Apáczai Csere János Szakközépiskola, beiskolázási délutánt tartott az intézmény iránt érdeklődő dombóvári és környékbeli általános iskolák nyolcadikosai számára. Amíg a diákok a játékos feladatokon keresztül intézményünkkel és pedagógusainkkal ismerkedtek, az őket kísérő tanároknak lehetőséget biztosítottunk, hogy betekintést nyerjenek jó gyakorlatainkba.
- Kovácsné Takács Beáta „Nyelvhasználati képességek fejlesztése irodalom órán” című jó gyakorlatát ismertette. Elmondta, hogy a jó gyakorlat célja a kreativitás fejlesztése, az érdeklődés és a nyitottság felkeltése az igényes, helyes nyelvhasználat iránt. Bemutatóját Tillmann Ildikó, a Kaposszekcsői Általános Iskola tanára tekintette meg.
- Soós Gyopár Domonkosné Halmai Boglárkának, a Döbröközi Általános Iskola matematika tanárának mutatta be a „Matematikai kompetencia fejlesztése a közgazdasági képzés szakmai alapozásában” című jó gyakorlatát. A bemutató utáni kötetlen beszélgetésen egyetértettek abban, hogy nagy szükség van a pedagógusok megújulására, hogy a diákok számára a tanulás, az ismeretszerzés örömteli, sikerélményt nyújtó folyamat lehessen.
Felkészülés a referencia értékű oktatási gyakorlatok átadására
Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése című pályázaton (TÁMOP-3.1.7) intézményünk vállalta, hogy megszerzi azokat az ismereteket, módszereket, amellyel a tantestület alkalmassá válik oktatási szolgáltatás nyújtására.
A referencia-intézmények pedagógiai kultúrája és eszközrendszere példaszerű koherenciával bír, azaz tanulmányozható és elemeiben honosítható.
Iskolánk az elnyert 6000000 Ft-ból tantermek bútorzatát cserélte le, valamint olyan pedagógiai képzéseket vásárolt, amely a tantestület szinte valamennyi tagjának díjtalan szakmai fejlődési lehetőséget biztosít.
A 2012/2013-as tanév első felében a József Attila ÁMK és a Szivárvány Óvoda pedagógusaival együtt hét féle képzésnek adunk helyet. 37 pedagógusunknak van lehetősége akkreditált továbbképzéseken új tanítási módszereket megismerni vagy felkészülni a mentor-pedagógusi feladatokra. A projekt ugyan májusban már eszközbeszerzéssel elkezdődött, de és a tényleges szakmai munka 2012. augusztus végén indult és decemberben zárul. Október hónapban a tantestület az előző években is próbálgatott projekt alapú innovatív oktatási módszert elemzi, értékeli, majd a gyakorlatban is alkalmazza.