Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Hírek / Aktualitások
Összes hír ›
Főoldal / Pályázatok / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / 8. IT - IKT fejlesztő centrum szintű munkacsoport

8. IT - IKT fejlesztő centrum szintű munkacsoport

A munkacsoport célja volt a digitális eszközhasználat készségeinek fejlesztése az iskolai adminisztrációban, E-Kréta, KIR, KIRA, Ultimate rendszerek használata a centrum intézményeiben (központi és intézményi egységes nyilvántartás feltételrendszerének megteremtése; intézményi információs rendszer és kontrolling megfelelő informatikai támogatása, információkhoz való hozzáférés növelése; kiszolgáló szolgáltatások mennyiségének és minőségének fejlesztése), a pedagógusok körében és a tanulóknál, a multimédia eszközrendszerének megteremtése, hatékony kihasználása, időtálló tananyagok, műveltségtartalmak létrehozása és adaptálása (a tanórák legalább 30%-ában IT, IKT eszköz és/vagy digitális technológia használata, számítógéppel segített tanítás; infokommunikációs technológiával IKT támogatott oktatási módszerek adaptálása és elterjesztése), a digitális eszközhasználat készségeinek fejlesztése, multimédia eszközrendszerének megteremtése.

Ezen feladat végrehajtásában a következő eredményeket értük el: a KIR és a KÍRA nyilvántartási rendszereket a gazdasági vezető és az adminisztrátorok használják napi szinten. Az E-Kréta digitális napló használata már nagyobb erőfeszítést igényelt a tanároktól. Iskolánk korábban is elektronikus naplót használt ( MAYOR) így nem volt idegen a digitális ügyintézés tanáraink számára, de az új rendszer struktúrája menü rendszerének felépítése merőben eltérő volt a korábbi elektronikus naplóhoz képest, így ezen szoftver részletes megismerésére több szakmai műhelyt és belső tudás megosztást is szerveztünk. Az első évben az osztályfőnöki funkciót vizsgáltuk át az osztályfőnöki munkaközösség tagjaival, illetve a tanári feladatokat minden kollégával, aki érintett volt, majd a 2. tanévben az ESL modul tartalmára helyeztük a fő hangsúlyt. Az ESL modul sok információt ad az osztályfőnököknek a tanulók előmeneteléről. Az ESL modul célja, hogy azon keresztül lehetővé váljon a korai iskolaelhagyást csökkentő tanuló jelzőrendszer kialakítása, továbbá a tanulók tanulmányi eredményeinek változását, a mulasztások időbeni változását és az egyéb tanulói aktivitásokban bekövetkezett változásokat folyamatosan nyomon követhetővé teszi a pedagógusok, az intézményvezetők, az intézményfenntartó, illetve a szakszolgálatok felelős munkatársai számára.

A KRÉTA-Poszeidon kibővített tanúsítvánnyal rendelkező, minősített szoftver, amely megfelel a Magyarországon hatályos jogszabályoknak és előírásoknak. Végigkíséri az iratokat a beérkezéstől vagy a keletkezéstől kezdve az irattárazáson és postázáson át a selejtezésig, legyenek azok elektronikus (e-mail, fájlban tárolt) és/vagy papíralapú dokumentumok. Iskolánk 2020.01.01 óta alkalmazzák az adminisztratív dolgozók, például félévi, évvégi osztálynaplók iktatásához. A korábbi ULTIMATE programot váltotta.

A REGULA/CityOps modul egy olyan alkalmazás, mely megoldást kínál szervezetek számára az üzemeltetési feladataiknak, engedélyezési eljárásaiknak gyorsabb és gördülékenyebb kezelésére. A rendszer célja, hogy megkönnyítse a napi munkavégzésben résztvevők között a kommunikációt. Iskolánk 2020.04.01 óta alkalmazzák az adminisztratív dolgozók, elsősorban igénybejelentések céljára.

A pályázatban vállaltuk, hogy a tanórák legalább 30 %-ban IKT eszközöket használunk. Igyekezeteink ellenére néha nehezen tudtuk a kívánt célt elérni (magas gyakorlati óraszám, sok óraadó tanár), folyamatosan nyomon követtük az e-naplóban az IKT órák mennyiségét, de az idei évre teljesítettük az elvárásokat. Ebben nagy szerepe volt a március 16. óta fennálló digitális oktatásnak, amely kényszerítette a kollégákat arra, hogy digitális órákat tartsanak, még gyakorlatból is! Új programokat és új, a digitális anyagok előállítására alkalmas módszereket ismertünk meg és osztottunk meg egymással.

A fenti célok megvalósításához nyertünk 25 db korszerű, nagy kapacitású laptopot, melyet azon pedagógus kollégák között osztottunk szét, akik részt vesznek a projektben, így minden aktív kollégának számára biztosított a korszerű digitális technológia.

Az informatikai oktatás megújítása érdekében a pályázatban nyert 10 db asztali számítógéppel és az 5 db monitort számítógépterem korszerűsítésére használtuk fel.

A pályázat ideje alatt szervezett képzéseken aktívan részt vettünk, óralátogatást szerveztünk IT eszközhasználattal a digitális oktatás bemutatására segítettük egymást a digitális oktatás terén, különösen szükség volt erre a digitális oktatásra történt átállás után, amikor is iskolánk a Google Classroom szolgáltatását alkalmazta a digitális oktatás megvalósításához, a közvetlen kapcsolattartás eszközeként pedig a Meet alkalmazás használatát sajátítottuk el.

 

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva