Kövess minket:

Összes hír ›
Főoldal / Pályázatok / Határon túli kirándulás támogatása HAT/12/2022

Határtalan élmények Erdélyben

Iskolánk 11. osztályos tanulói június 8-12. között tanulmányi kiránduláson vettek részt
Erdélyben a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatásának köszönhetően.
Az első reggelen mindenki nagyon izgatottan várta az indulást. Az út elég hosszadalmas volt,
de jó hangulatban telt az utazás. Élményekből igazán nem volt hiány az öt nap alatt. Csak
néhány igazán emlékezetes pillanatképet villantunk fel ezekből, idézve néhány tanuló
élménybeszámolójából is.
Az első napon Nagyszalontán a Csonka Toronyban az interaktív játékok során még jobban
megismerhettük Arany János költészetét és életét. „Este Nagyváradon elmentünk egy hosszú
sétára, ami nekem nagyon tetszett. Fantasztikus látvány tárult elénk: gyönyörű szecessziós
épületek, szökőkutak, parkok, amik tele voltak szebbnél szebb virágokkal.”
A második napon Nagyvárad nevezetességeit ismerhettük meg. „Különös és megható
élmény volt a Püspöki Palotában Szent László király ereklyéje előtt állni. Kicsit olyan volt,
mintha visszamentünk volna az időben és találkozhattunk volna vele.”
A harmadik nap nagyon sűrű és élménydús volt. Parajdon az Áprily Lajos Emlékháznál,
Farkaslakán Tamási Áron, Szejkefürdőn Orbán Balázs sírjánál koszorúztunk. „Szejkefürdő
nagyon érdekes volt a Mini Erdély Parkkal, a székelykapukkal, a látogatóközponttal, de a
legjobban mégis a kisvonatozást élveztem.” „Szerintem nagyon jó volt, hogy a korabeli
újságokban, gúnylapokban megjelent karikatúrák között is lapozhattunk az érintőképernyőn,
és ezek alapján informálódhattunk Orbán Balázsról.” Bögöz, Székelyderzs, Székelyudvarhely
szerepelt még a napi programban. Az utóbbi helyszínen bekukucskáltunk a Főgimnázium
termeibe, tornatermébe és az Alexandra Cukrászdában mennyei süteményeket
kóstolgattunk.
A negyedik nap is gazdag programmal telt. Érdekes volt látni, hogy a csíksomlyói
kegytemplom mennyire lenyűgözte a diákokat. „Ezután a Békás-szorosba mentünk, ahol
sajnos szakadt az eső, de még így is egy felejthetetlen, emlékezetes élmény volt számomra.
Ezután következett a Gyilkos-tó, amit én már nagyon vártam. Mindig is kíváncsi voltam rá,
hogy is néz ki valójában. Nem kellett csalódnunk a látványban, mert lélegzetelállító volt.”
Amikor a zeteváraljai víztározónál fotóztunk, még egy meglepetés várt ránk: Valami nagy
barna foltot vettünk észre a távolban. Igen, egy medve bukkant fel, szerencsére nagyon
messze álltunk tőle, fent a hídon.
Az utolsó napon a Tordai Sóbányába látogattunk el. A 120 méteres mélységbe vezető
lépcsősor leküzdése után egy csodálatos csarnokba jutottunk, ahol többek között mini golf,
játszótér, csónakázó tó, sőt még egy óriáskerék is várt ránk, amit ki is próbáltam. Szerintem
fantasztikus élmény volt. A plafonról lelógó sócseppkő pedig meseszép látványt nyújtott.” A
diákok kedvét még az sem törte le, hogy nem működött a lift, ezért felfelé is meg kellett
mászniuk a lépcsőket.
A programokon kívül a gyerekek még a legjobb emlékek közé sorolták a finom ételeket, a
remek ellátást, a nagyszerű szállásokat, a székely házigazdák kedvességét Udvarhelyen, a
közös esti beszélgetéseket, a szókimondó buszsofőr poénjait.

Fehér Daniella így foglalta össze az utat: „Ez a Határtalanul kirándulás sok élményt, tudást,
felejthetetlen emlékeket adott nekem.”
Köszönjük a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.-nek és Potápi Árpád államtitkár úrnak a
támogatást, mert nélkülük nem jöhetett volna létre ez a kirándulás.