Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Hírek / Aktualitások
Összes hír ›
Főoldal / Pályázatok / GINOP-6.2.3-17-2017-00038 / 7. Humánerőforrás (pedagóguskultúra és módszertan) fejlesztése centrum szintű munkacsoport

7. HUMÁNERŐFORRÁS (PEDAGÓGUSKULTÚRA ÉS MÓDSZERTAN) FEJLESZTÉSE CENTRUM SZINTŰ MUNKACSOPORT

Pedagógus minősítő eljárás:

A 2018-2019-es tanévben egy kollégánk lépett a gyakornoki státuszból Pedagógus I. minősítésbe.

Intézményünkben a 2018-2019-es tanévben három, 2019-2020-as tanévben öt  kolléga vett részt minősítő eljárásban és szerzett Pedagógus II. minősítést. Mesterpedagógus fokozatot egy kollégánk szerzett a 2019-2020-as tanévben.

Mentorálás:

A Pécsi Tudományegyetem Partnerintézményeként két hatodéves matematika-földrajz szakos egyetemi hallgató teljesít nálunk tanítási gyakorlatot. Munkájukat, felkészülésüket mentor tanáraink segítették. A tanórákra történő felkészülés, órák megtartása mellett aktívan részt vettek a mentor hallgatók iskolánk életében is. Jelen voltak a munkaközösségi megbeszéléseken, tantestületi értekezleteken és az iskolai rendezvényeken, eseményeken. A melléjük kijelölt mentor tanáraink aktívan támogatták a hallgatókat, óravázlatok, tanmenetek, dolgozatok összeállításában, szakmai, módszertani kérdésekben. A teljes tantestület segítette, támogatta a mentoros lányokat, akik komoly szakmai felkészítésben, fejlődésben részesültek.

Óralátogatások:

Az óralátogatások mindkét tanévben aktívan, heti rendszerességgel zajlottak. Az iskola vezetése támogató, értékelő jelleggel végezte a látogatásokat. A tevékenység célja az iskolai nevelő, oktató munka színvonalának emelése, a kollégák támogatása. A látogatások azt a célt is szolgálták, hogy a kollégák az észrevételeiket, tapasztalataikat, problémáikat, javaslataikat megoszthassák a vezetőséggel. Az ebből készült értékeléseket jó gyakorlatként próbáljuk átültetni intézményünk életébe.

Közös kulturális programok:

2019. áprilisában a Katona József Színházba szerveztünk kulturális programot tantestületünk számára, Pintér Béla: Ascher Tamás Háromszéken című darabját tekintettük meg.

Idei programjainkból is megvalósult egy színházlátogatás, 2020. március elején Kaposváron tekintették meg kollégáink a Kalifornia című darabot, azonban az áprilisra tervezett előadást, a Háztűznéző című darabot már nem tudtuk megtekinteni a koronavírus veszélyhelyzet miatt.

2019. szeptemberében „A folyó, mely elválaszt és összeköt minket”elnevezéssel kerékpár túrán vettek részt kollégáink.

Tantestületi tréning:

2019. decemberében egy rendkívül aktuális témájú, interaktív tréningen vett részt a tantestületünk. A „Hogyan legyünk elég jó digitális nevelők?” tréning, médiafogyasztási szokások, médiahasználatról, függőségről, digitális világuk elfogadásáról, a digitális technológiákat, eszközöket használó diákok világáról kaptunk színvonalas előadást.

Továbbképzések, tréningek:

Intézményünk alapvető céljának tekinti a kollégák folyamatos, magas színvonalú képzését. Igyekeztünk munkatársainkat oktatási területüknek és intézményi értékteremtésünknek megfelelően fejleszteni, számukra továbbképzést biztosítani.

A résztvevő munkatársaink a munkaközösségi megbeszéléseken szóban osztották meg tapasztalataikat, szerzett tudásukat kollégáinkkal, hogy mindenkihez eljussanak az általuk szerzett tapasztalások.

Kollégáink az alábbi továbbképzéseken vettek részt a projekt keretein belül:

Korona vírus miatti rendkívüli veszélyhelyzet - 2020. március 16.:

A 2020. március 16-án kihirdetett korona vírus miatti veszélyhelyzet teljesen megváltoztatta nemcsak az oktatást, hanem a kollégákkal való kapcsolattartást is. Az iskolák bezárása előtt intézményünkben szerencsére már nagyfokú előkészületek történtek a digitális oktatásra való áttérésre. Informatikus kollégáink prezentációs továbbképzés keretében, kiscsoportos oktatással képezték munkatársainkat, mutatták be az új rendszert, amellyel az online oktatásban helyt kell állniuk. Meghatároztuk és kiépítettük a digitális oktatás és a kommunikáció platformjait. (Classroom, Meet) A kollégák regisztráció után elkezdték mindennapi munkájukat a digitális rendszerben. A kollégákkal, osztályfőnökökkel, munkaközösségvezetőkkel a kapcsolattartás, a mentális, szakmai  és technnikai támogatás a digitális munkarend során telefonon és Meet-en keresztül zajlik.  A digitális tananyagok elérhetőségeinek megosztása, a módszertani segítségnyújtás online munkaközösségi megbeszélések során történik. Kollégáinknak folyamatosan konzultációs lehetőséget is biztosítunk a felmerülő kérdéseik, problémáik megválaszolására, akár munkaközösségi, akár vezetői szinten.

 

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva